Θέσεις της Δημοτικής Παράταξης «ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ» για τις  υποδομές παιδείας του Δήμου

  

  Ρέθυμνο 19/1/2024   

 ΔΕΛΤΥΟ ΤΥΠΟΥ -Θέσεις της Δημοτικής Παράταξης «ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ    ΑΛΛΑΓΗ» για τις  υποδομές παιδείας του Δήμου  Ρεθύμνης. Απόλυτη προτεραιότητα, οι πρωτοβουλίες  ενίσχυσή τους  .

        Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολικά συγκροτήματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Ρεθύμνου και την απαραίτητη μέριμνα από το δημοτικό σύστημα έτσι ώστε ,μέσα από σειρά πρωτοβουλιών ,να βελτιωθεί η σημερινή κατάσταση ,αναδεικνύει με παρέμβαση της η επικεφαλής του συνδυασμού «Μαζί για την Αλλαγή» κ. Ειρήνη Κουτσαλεδάκη.

       Λίγους μόλις ,μήνες πριν στο πλαίσιο της κατάθεσης των προγραμματικών θέσεων του συνδυασμού μας, θέσαμε στο επίκεντρο την επένδυση στο έμψυχο δυναμικό   των σχολικών μονάδων (Μαθητές-Εκπαιδευτικούς-Γονείς) μέσα από ένα ολιστικό σχέδιο:  Με έναν πλήρη σχεδιασμό για την αναβάθμιση της  σχολικής στέγης μέσα από την   αξιοποίηση   του   ήδη   ώριμου  σχεδιασμού   και τη   δημιουργία   νέων πρωτοβουλιών. Δώσαμε  έμφαση στην άμεση ολοκλήρωση της διεκδίκησης της μεταστέγασης   των   υποδομών   για   το   Ειδικό   Σχολείο ,το  Ε.Ε.Ε.ΕΚ   και   των πειραματικών σχολείων. Αναδείξαμε την ανάγκη στελέχωσης του Παιδικού σταθμού ολοκληρωμένης φροντίδας για νήπια με Ειδικές Ανάγκες. Επιμείναμε στην προσέγγιση για άμεσες   στοχευμένες   ενέργειες   για   αντισεισμική   θωράκιση   σχολείων, πυρασφάλεια και την ασφαλή μεταφορά των μαθητών. Καταθέσαμε προτάσεις για το   ευρύτερο   άνοιγμα   των   σχολείων   στην   κοινωνία   μέσα   από   την εκτός λειτουργίας  χρήση των αύλειων χώρων ως σύγχρονες και οργανωμένες  δομές αθλοπαιδιών   και   παιχνιδιού   για   τα   παιδία   μας ,  στα   πρότυπα   του   Δήμου Τρικαίων.

     Δεν υπάρχει τίποτα ομορφότερο για κάποιον που συμμετέχει στα κοινά, από την  ευόδωση των προσπαθειών να δημιουργήσουμε σχολεία όμορφα, λειτουργικά, σύγχρονα και ασφαλή για τα παιδιά μας. Όπως και να συμβαίνει ,δεν υπάρχει τίποτα πιο δυσάρεστο από γεγονότα όπως το περιστατικό ηλεκτροπληξίας εκπαιδευτικού του Πειραματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου. Δυστυχώς δεν είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό. Στη σχολική  μονάδα όπως αυτή του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ από την  οροφή κρέμονται σοβάδες  και υπάρχουν πολλαπλά  ζητήματα στατικής επικινδυνότητας  σε κτίριο αλλά και στον περιβάλλοντα χώρο (τοιχία). Ακολούθως, στις πρόσφατες θεομηνίες -πλημμύρες στην περίπτωση του Αρσανείου Γυμνασίου –Λυκείου της Δημοτικής Ενότητας Αρκαδίου ,αναδείχτηκε  η  αναγκαιότητα θωράκισης του σχολείου  με αντιπλημμυρικό έργο στην άμεση γειτνίαση του με το ποτάμι. Κάτι που θα έπρεπε να μελετηθεί και να μεριμνηθεί από την κατασκευή του σχολείου. Τέλος, χώροι βρεφονηπιακών, παιδικών η νηπιαγωγείων στην ευρύτερη περιοχή του Ρεθύμνου είναι  λυόμενοι ή ακόμα και χωρίς αερισμό και φωτισμό ενδεδειγμένο.  Πολλά είναι τα σχολεία που στερούνται αθλητικών εγκαταστάσεων ενδεδειγμένων  προδιαγραφών  ή άλλα με εμφανή σημεία εγκατάλειψης και  πλήρους ελλείψεως   απαραίτητης συντήρησης.

       Κάνοντας μια επίσκεψη στα περισσότερα σχολεία, η εικόνα είναι η ίδια ή περίπου η ίδια. Δεκάδες εξωτερικά καλώδια στους τοίχους, που κανείς δεν ξέρει από πού ξεκινάνε και πού καταλήγουν. Η ευθύνη όλων μας είναι μεγάλη, δεν πρόκειται να κρυφτούμε από αυτή και οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.  Δεν επαρκεί και δεν μας καλύπτει τίποτα λιγότερο από έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών των σχολικών κτιρίων, καθώς η αναβάθμισή τους είναι προτεραιότητα και υποχρέωσή μας απέναντι στα παιδιά μας και την εκπαιδευτική κοινότητα. Πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν από τον Δήμο έργα αναβάθμισης – ανακαίνισης των σχολικών μονάδων ειδικά σε επίπεδο από μόνωσης, ηλεκτρολογικά, υδραυλικά, πλακάκια, τουαλέτες κ.λπ. και να προχωρήσει με ταχύτερους ρυθμούς  η ίδρυση των υπό σχεδίαση νέων σχολικών μονάδων. Γιατί ούτε τα έργα στο Ατσιπόπουλο με την απουσία κυκλοφοριακής μελέτης της ευρύτερης περιοχής επιρροής του σχολείου  , ούτε οι τεράστιες καθυστερήσεις και τα μπρος πίσω για το σχολείο του Ρουσσοσπιτίου ούτε οι παλινωδία σε σχέση με το κτίριο του ΚΕΓΕ είναι αυτό που θέλουμε για τις εκπαιδευτικές μας υποδομές.  Δεν μηδενίζουμε όσα έχουν γινεί αλλά είναι ξεκάθαρο ότι δεν επαρκούν. 

      Το επόμενο διάστημα ξεκινώντας από το ειδικό σχολείο θα ξεκινήσουμε επισκέψεις στα σχολεία της περιοχής ευθύνης του Δήμου μας και θα πραγματοποιούσε συναντήσεις με όλους τους εμπλεκομένους φορείς. Θέτουμε τρεις βασικές άμεσες προτάσεις

  • Αντιμετώπιση της σχολικής στέγης και των κτιριακών προβλημάτων των σχολείων όλων των βαθμίδων
  • Άμεσος αντισεισμικός έλεγχος και βελτίωση των συστημάτων πυρασφάλειας σε όλες τις σχολικές μονάδες καθώς και επιχειρησιακό σχεδιασμό αντιμετώπισης  έκτακτης ανάγκης ή κρίσης.
  • Πρόσθετη ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων.

         Υποστηρίζουμε  το σχεδιασμό και την εξεύρεση αξόνων χρηματοδότησης  για νέες σχολικές   μονάδες όπως αυτή του Δημοτικού σχολείου Ρουσσοσπιτίου σε χώρους του Δήμου. Στηρίζουμε   την ενίσχυση   και   υποστήριξη   των   εκπαιδευτικών   δομών   ειδικής   αγωγής ,  παρέχοντας σθεναρή υποστήριξη σε κάθε βήμα για   την   άμεση   ,αποπεράτωση   των   δομών   Δευτεροβάθμιας   Ειδικής   Αγωγής   (ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου και Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο)  στο  χώρο του πρώην ΚΕΓΕ. Υποστηρίζουμε τη συνεχή μέριμνα του Δήμου για κονδύλι συντήρησης αλλά και αποκαταστάσεων φθορών .Τέτοιες αποκαταστάσεις χρήζουν να γίνουν σε πολλά σχολεία της ενδοχώρας από την ενότητα της Λάππας μέχρι εκείνων του Αρκαδίου.

       Η τοπική αυτοδιοίκηση είναι  ο πυρήνας για τις επιθυμίες, τα προβλήματα και τις προσδοκίες   της   κοινωνίας   μας. Με δεδομένο ότι το ζήτημα των σχολικών μονάδων αφορά τα παιδία μας προχωράμε στο «τι μέλλει γενέσθαι», με σοβαρότητα, με προτάσεις και με συνεχή παρακολούθηση των ζητημάτων που αναδεικνύουμε.  Έτσι με σταθερό βηματισμό η ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μας υποδομών με αμέριστη και σταθερή στήριξη στο έργο των εκπαιδευτικών και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου θα καταστήσουν τον τόπο μας αληθινή πόλη γραμμάτων που προνοεί, και εξελίσσει  δομές  καλλιέργειας πνεύματος και  δια βίου μάθησης  .