Ποιες βαριές υποδομές έχουν γίνει και ποιες προοπτικές άνοιξε ο δήμαρχος για την ανάπτυξη του Ρεθύμνου;

Κατά τη διάρκεια  της συνέντευξης που έδωσε ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργης Μαρινάκης στην Σταύρο Ρακιντζή η υπ. δήμαρχος κα Ρένα Κουτσαλεδάκη, ζήτησε να κάνει παρέμβαση γι’ αυτά τα οποία ειπώθηκαν από το δήμαρχο στην εκπομπή «Διάφανη πόλη».

Συνέντευξη: Σταύρος Ρακιντζής

κ. Ρένα Κουτσαλεδάκη τί έχετε να σχολιάσετε στα όσα είπε ο δήμαρχος;

«Άκουσα όσα είπε ο δήμαρχος και θέλω να πω, ότι όλα σχεδόν που ανέφερε και αφορούν στην κατάρτιση του ψηφοδελτίου είναι ανακρίβειες. Καθαρότητα τουλάχιστον στη δική μας την περίπτωση υπάρχει. Υπάρχουν άνθρωποι που ενώ εκβιάστηκαν ήρθαν και δήλωσαν παρούσες και παρόντες σε αυτό που πολλοί Ρεθεμνιώτες, μαζί και εγώ, δημιουργήσουμε.

Επίσης λέει ότι δεν έχουν παρουσιαστεί τα τοπικά, θα του θυμίσω ότι εγώ δεν είμαι στην εξουσία και δεν είμαι σε θέση να έχω έναν έτοιμο μηχανισμό. Αυτό που έγινε ήταν άθλος. Ούτε ο ίδιος δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να καταρτιστεί το ψηφοδέλτιο μας. Αυτή τη στιγμή η πρώτη κίνηση για το Ρέθυμνο που θέλει την αλλαγή έχει γίνει.

Όσον αφορά τα δύο μεγάλα έργα αυτό της ασφάλειας και της θωράκισης του λιμανιού αλλά και εκείνο της Σκαλέτας που είναι σε εξέλιξη, θέλω να πω ότι πρόκειται για υποδομή η οποία έχει προοπτικές για την ευρύτερη περιοχή, αλλά και για τη θωράκιση της παλιάς πόλης και του ίδιου του λιμανιού. Είναι δύο έργα τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί. Το ένα κατασκευάζεται και το άλλο έχει περάσει και η μελέτη του είναι υπό χρηματοδότηση. Στα έργα αυτά δεν έχει βοηθήσει στο παραμικρό και το καταγγέλλω δημόσια αυτό. Ακόμα και το Δ.Σ. ακόμα και η ίδια υπηρεσία το ξέρει. Δεν έχει βοηθήσει ούτε στη μία ούτε στην άλλη μελέτη. Πρέπει επίσης να καταθέσω ότι  για το Αλιευτικό της Σκαλέτας δύο φορές γύρισε πίσω η άδεια για 45 τετραγωνικά αποθήκης. Έξι εκατομμύρια ήτανε να έρθουν στο Ρέθυμνο και ακροβατήσαμε, ισορροπήσαμε προκειμένου να έρθουν. Και μόνο που δεν μπορούσε να εκδοθεί μία άδεια 45 τετραγωνικών αποθήκης, αυτό και μόνο λέει πολλά. Και εκκρεμεί ένας δρόμος για να το συνδέσει το αλιευτικό. Πριν να ξεκινήσει το εργοτάξιο είχαμε μαζευτεί στην Τεχνική Υπηρεσία και είχε επισημανθεί ότι ο δρόμος αυτός πρέπει να μελετηθεί. Δεν έχει γίνει τίποτα και η διάβρωση των ακτών είναι εκείνη που έχει επιφέρει το αποτέλεσμα που βλέπετε τώρα με το μισό δρόμο να έχει καταρρεύσει.

Δύο θητείες ήμουν η αξία. Δύο θητείες προσπαθούσα για την κρουαζιέρα κι έκανα έργα. Το αλιευτικό της Σκαλέτας ξεκίνησε από μία ξεχασμένη μελέτη που ήταν στην Τεχνική Υπηρεσία και κατάφερα μαζί με τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου και μία υπηρεσία και χρηματοδοτήθηκε. Τώρα επειδή κάποιοι από τους Ρεθυμνιώτες μαζί και εγώ θέλουμε να αλλάξουμε πράγματα και να μην γίνεται μόνο διαχείριση στο Ρέθυμνο, αλλά θέλουμε ο δήμος μας να βγει από την κατάσταση που είναι και να προτείνουμε κάτι διαφορετικό, τώρα είμαι ανάξια…

Δεν ήμουν μόνο εγώ που εκδήλωσε ενδιαφέρον, τέσσερις άνθρωποι ήμασταν. Τώρα είμαστε οι ανάξιοι ενώ τις δύο προηγούμενες τετραετίες ήμασταν οι άξιοι που είχαμε καταφέρει πάρα πολλά και ήμασταν πρώτοι σε σταυρούς. Τώρα επειδή εκφράσαμε μία διαφορετική γνώμη δεν είμαστε αυτοί που ήμασταν και δεν μπορούμε να διαχειριστούμε πράγματα.

Δεν καταφέρατε με τους υπόλοιπους να δημιουργήσετε ένα συνδυασμό για αυτό αποφάσισε να ξανακατέβει, είπε.

Και πώς να συγκροτηθεί ένας συνδυασμός όταν ο ίδιος έλεγε ότι κάνω τον τερματοφύλακα. Εγώ τον διόρθωνα και του έλεγα, δήμαρχε εμείς τερματοφύλακα δεν θέλουμε γιατί εμείς δεν μαλώνουμε. Ήμασταν 4 που είχαμε εκδηλώσει ενδιαφέρον γιατί ίδιος θεσμικά μας είχε ανοίξει αυτήν την προοπτική.

Με την προϋπόθεση όμως να συνεργαστείτε μεταξύ σας, όπως είπε.

Και τί έκανε γι’ αυτό; Ήταν ο πολιτικός προϊστάμενος όλων, ήταν ο δήμαρχος, που ελέγχει όλα τα μετερίζια. Και αυτή τη στιγμή τι έχει καταφέρει; Έχει καταφέρει αυτός ο δήμαρχος να έχει πάρει υπό τον έλεγχο του την Τεχνική Υπηρεσία, την Πολεοδομία, το Λιμενικό Ταμείο. Άρα λοιπόν που είναι η εμπιστοσύνη του, στους συνεργάτες του;

Το Λιμενικό Ταμείο είναι διαδημοτικού χαρακτήρα και τη συνεργασία που είχα με τους άλλους δήμους του Μυλοποτάμου και του Αγίου Βασιλείου δεν την είχα στο Ρέθυμνο. Το καταθέτω αυτό και το Διοικητικό Συμβούλιο και η υπηρεσία το ξέρει. Είχα άψογη συνεργασία με τον κ. Ταταράκη και με τον κ. Κόκκινο που ανοίξαμε προοπτικές και καθίσαμε σε ένα τραπέζι για να μπορέσουμε να νομιμοποιήσουμε τα μικρά λιμανάκια που ήταν στα αζήτητα, να τα χαρτογραφήσουμε και να χαράξουμε χερσαίες ζώνες. Το κάναμε με συνεργασία και με διάλογο. Αυτόν το διάλογο δεν τον είχα από το δήμο του Ρεθύμνου. Εμείς σαν διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου προσπαθήσαμε να κάνουμε μια χωροθέτηση λειτουργιών στη θάλασσα και στα κρηπιδώματα, κάτι που δεν κατάφερε ο ίδιος να κάνει σε όλη την πόλη και σε όλο το δήμο. Για αναρωτηθείτε να δείτε, ποιος είναι ο τολμηρός και ποιος είναι εκείνος που τελικά άγγιξε θέματα, όπως είναι το εμπορικό λιμάνι. Όταν αγγίξαμε τη μελέτη για να δούμε σε ποιο σημείο θα μπορούσε να χωροθετηθεί το εμπορικό λιμάνι, «έπιασε το Θεό από τα πόδια». Γιατί να τα σκαλίσω εγώ και γιατί να βγει στην επιφάνεια αυτό το πρόβλημα. Του είπα ότι είναι από τα καίρια προβλήματα του Ρεθύμνου και δεν πρέπει να το βάζουμε κάτω από το χαλί.

Πάντως για το master plan είπε ότι επεστράφη, γιατί είχε σοβαρά προβλήματα αναφέροντας ότι δεν ήταν παρατηρήσεις αυτές που έκανε το υπουργείο…

Ήταν παρατηρήσεις! Ωστόσο προσέξτε λίγο, υπάρχουν μέσα μελέτες και αυτά τα πράγματα ένας δήμαρχος θα έπρεπε να τα ξέρει. Εγώ επικοινώνησα με τη διευθύντρια του Λ.Τ. και τη ρώτησα αν είναι κοινωνός ο δήμαρχος για ποιο λόγο δεν έχουν γίνει κάποιες ενέργειες από τότε που παραλάβαμε το χαρτί…

Ακούστε, αυτά τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Ένας στρατηγικός σχεδιασμός έχει μέσα μελέτες και έργα που αφορούν την ανάπτυξη ενός τόπου. Έχει μέσα τη χωροθέτηση του νέου εμπορικού λιμένα. Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη. Κι ας έρθει να μου πει εμένα ο οποιοσδήποτε τι βαριές υποδομές έχουν γίνει για το Ρέθυμνο. Τι προοπτικές έχει ανοίξει αυτός ο δήμαρχος για την ανάπτυξη του Ρεθύμνου;

Ναι, υπάρχουν συγκεκριμένες επισημάνσεις που πρέπει να τροποποιηθούν οι οποίες αφορούν έργα, αφορούν την κρουαζιέρα, τη μαρίνα, το εμπορικό λιμάνι. Όλα είναι αλληλένδετα. Αυτά δεν λύνονται αν δεν υπάρχει ένας σχεδιασμός και ένα πλάνο 25 χρόνων μετά. Έχω ξαναπεί ότι η διαφορά του αείμνηστου Αρχοντάκη με το σημερινό δήμαρχο είναι ότι ο αείμνηστος είδε το σχέδιο και μου είπε, προχωρά το. Αντίθετα ο σημερινός δήμαρχος, όταν το είδε ρώτησε πόσα χρήματα θα χρειαστούν και όταν του είπα ότι είναι καθαρά ένας σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια που θα πρέπει να περάσει από στάδια να επικαιροποιηθεί και να ελεγχθεί ένα κοστολόγιο που μπορεί να γίνεται τμηματικά, έκλεισε το σχέδιο και μου είπε, αυτά τα πράγματα δεν γίνονται. Αυτή είναι η διαφορά τους, ο ένας έβλεπε μπροστά κι ο άλλος εθελοτυφλεί. Αυτά τα πράγματα που λέω σήμερα δεν είναι από αγανάκτηση, είναι αν θέλετε μία αξιολόγηση ανθρώπων και προοπτικών ενός τόπου. Και δεν δέχομαι για τον τόπο μου να είναι καταδικασμένος με τον τρόπο αυτό.

Τέλος, όσον αφορά το αλιευτικό της Σκαλέτας, εγώ δεν ήμουν, όταν ήταν πρόεδρος κάποιος άλλος που ήταν σύμβουλος του ίδιου του δημάρχου και δεν έκανα εγώ τις συμφωνίες με τους ιδιοκτήτες. Αυτούς τους ιδιοκτήτες που έπεισε να είναι στο ψηφοδέλτιο του σήμερα στα τοπικά -ας πούμε στον Πρίνο. Έτσι λοιπόν λύνονται τα θέματα με το δήμαρχο και το αλιευτικό. Και πρέπει να πω ότι το αλιευτικό στη Σκαλέτας είναι υπό κατασκευή. Και πάει πάρα πολύ καλά σε αντίθεση με κάποιες τρικλοποδιές που ο ίδιος και η δημοτική ομάδα του προσπάθησαν να βάλουν για να μην βγει σαν έργο δικό μου.